Tuesday 12 April 2011

Nama Saya Jamal ( Part 4)

Dengan gaya lemah longlai, Jamal memulakan perjalanan ke arah padang...sampai di padang ,

HEY WIRA!!!....Jerit seorang jurulatih lelaki....
ko tak tahu berlari ke ha??!!!kawan2 kau sume dah lame sampai sini...!!!
ko ingat kau anak raja orang nak tunggu kau???!!!!...

Jamal mula melajukan kayuhan kaki, berlari lari anak ke arah sekumpulan manusia yang berkumpul di padang...

Cilake, kalo aku anak raja, ak tak masok sini la bodo, bisik hati jamal....

Jamal masuk dalam barisan..Di hadapan jamal, kelihatan toyol berdiri sambil usha2 awek di sebelah...jamal cuba untuk kemaskan diri....kelihatan tenuk masih terkial2 tanpa sebab..mungkin tenuk dilahirkan sebagai manusia terkial abad ke 21...

ok, sekarang saya nak bahagikan kepada empat kumpulan..satu kumpulan 50 orang..lelaki dan perempuan...jerit jurulatih yang tidak memerlukan pembesar suara...

Jamal, tenuk dan toyol digolong dalam kumpulan bebal iaitu kumpulan b...beberapa awek cover cun juga dalam kumpulan yang sama...jamal melihat satu persatu muka awek dalam kumpulan tu kerana manalah tau kot kot ade awek dalam koleksi video 3gp budak sekolah berani dalam handphone jamal turut berada dalam kumpulan yang sama...jamal menggelengkan kepala..hancur harapannya kerana semua awek awek dalam kumpulannya muke pecah, ade muka macam sotong, macam kuda laut, tupai, serangga beracun , tak kurang juga rupa seperti kalkatu lampu...tiba2, ade suara dari arah belakang jamal...

Ni kumpulan b ea??cikgu tu suruh i masuk kumpulan ni....mendayu suara dari belakang jamal..

Jamal menoleh ke arah belakang, Mata bertentang mata, hati jamal mula ceria..bahagian sensitif mula menaik taraf...

Haaa..ni kumpulan B..awak kumpulan ni ke?? kata jamal dengan suara agak macho...
yeee..cikgu tu suruh i masuk kumpulan ni...anyway, nama saya Sarah...

Jamal mulai tak tentu hala, jamal mula gigit tapak kasut toyol tanpa sebab...Jamal terus senyum bergaya, tangan dihulur jamal kepada sarah sebagai tanda perkenalan...belum sempat Sarah bersalam dengan jamal,

Woiii wira...ko menggatal dengan pempuan ke.....Sini ko!!!..jerit seorang jurulatih...
kemak tol la..apsal aku je asyik kene nie..keluh hati jamal...
"Pangg!!!! lempangan padu lekat terus di bahagian pipi kiri jamal..."
Dengan aku kau tanak salam, dengan perempuan, laju je kau salam kan...
Pehhh..Jatuh market aku depan awek tadi..cilake pnye cikgu, aku sumpah, ak bakar boxer ko!!..jamal menyumpah dalam hati....
Dah...Pegi masuk barisan kau balik....Jamal dihalau jurulatih...

Jamal masuk semula dalam kumpulannya sambil membuat pengiraan...kalau 1 hari kene lempang dua kali, maknanya kalau 3 bulan, lebih kurang 180 kali aku kene lempang..mau balik rumah ni mak aku tak kenal aku lagi....cilake punye jurulatih...!!...

No comments:

Post a Comment

PENGUTUK...